Curs de realizare pagini Web folosind limbajul HTML

Capitolul XII – Continut pe Web

Daca vrei ca pagina ta sa fie vizitata si sa aiba succes, gandeste-te bine ce pui pe ea. Continutul este mult mai important decat forma (prezentarea) paginii. Nu face o pagina care sa contina doar “link-uri catre paginile prietenilor mei”, “motoare de cautare” si vesnicul UNDER CONSTRUCTION.

Incearca sa pui ceva interesant si util pe internet. Vrei sa faci o pagina personala? perfect. Dar nu pune doar o poza cu tine si un link catre www.yhaoo.com. Ai un anumit domeniu de interes? Esti pasionat de ozn-uri, integrame, excursii in Muntii Bucegi, automobilism, administrarea retelelor, filme SF sau muzica techno? strange date, aduna link-uri, scrie materiale si creaza continut despre acest domeniu pentru a fi pus pe internet. Vrei sa faci o pagina pentru firma ta? Nu pune doar numele firmei, numarul de telefon si o poza pe tot ecranul cu noul sediu din centru – nu asta este rolul internetului. In schimb, prezinta firma ta si activitatea acesteia. Eventual scrie niste materiale generale, informative sau educative despre domeniul de activitate al firmei – vizitatorii vor avea de ce sa vina pe pagina.

Incearca sa nu copiezi ce au altii, chiar daca o faci in cantitati industriale. O pagina poate avea un succes urias daca vii cu ceva nou – chiar daca volumul informatiei este foarte redus. De asemenea, renunta la “UNDER CONSTRUCTION”. Daca nu ai nimic de pus inca pe pagina, nu o pune pe internet. Daca unele sectiuni nu sunt gata, nu le pune pe internet decat atunci cand ai ce sa prezinti in ele.

Gandeste-te ca timpul vizitatorilor paginii tale este limitat; daca acestia nu vor gasi ceva interesant pentru a ramane, atunci nu o vor face. Un alt element important pentru pagina ta este frecventa si volumul actualizarilor acesteia. Chiar daca o pagina este minunata si vizitatorii raman impresionati, acestia nu se vor intoarce daca nu vor sti ca gasesc ceva nou data vitoare cand vin. O pagina cu mentiunea “Ultima actualizare: 23 octombrie 1995″ in nici un caz nu va crea o impresie buna. In schimb, stabileste un program de actualizari; daca ai informatii noi de pus in pagina, nu le pune pe toate odata, ci treptat; creaza o sectiune intitulata “Ce este nou pe site?” in care sa precizezi ultimele noutati.

 

CONTINUT EXTREN

Prezentarea modului de realizare a paginilor web s-a incheiat.Intentia noastra nu a fost sa realizam o prezentare completa a acestui domeniu, ci numai o trecere in revista a celor mai importante notiuni. Credem ca informatile prezentate pana acum sunt suficiente ca punct de plecare.

Un lucru foarte interesant in cazul paginilor web este ca sursa acestora poate fi vazuta in mod liber oricand. Astfel, daca navighezi pe internet si descoperi o pagina interesanta, poti face click pe fereastra respectiva cu butonul din dreapta al mouse-ului si selecta View Source. Astfel, vei putea studia modul de realizare a paginii respective si invata cate ceva.

Desigur, proiectarea si programarea paginilor web nu se rezuma la limbajul HTML – acesta este doar punctul de plecare. In rest? Exista multe tehnologii precum php, asp, flash, java, cgi, etc pentru internet, tehnologii cu ajutorul carora se pot realiza tot felul de programe si imbunatatiri pentru pagini web.
Probabil ai vazut pe alte site-uri asemenea programe – pentru evidenta numarului de vizitatori pe site (countere), modalitati de comunicare cu vizitatorii (guestbook, forum), etc – si ti-au facut cu ochiul. Din pacate ghidul de proiectare web al verde.ro se rezuma la HTML, cel putin la acest moment.

Dar exista alte modalitati de includere a unor asemenea programe pe site-ul tau: folosirea unor servicii gratuite disponibile pe internet. Spre exemplu, exista site-uri care iti ofera in mod gratuit si simplu posibilitatea de a include un counter pe site-ul tau, pentru a afla cati vizitatori intra pe site, de unde vin, pe ce pagini merg, etc. Noi folosim counter-ul furnizat de sitemeter.com. Apasa aici pentru a iti crea si tu un counter sau pentru informatii suplimentare (se deschide intr-o fereastra separata). Care este procedura? te vei inregistra cu site-ul tau pe sitemeter, vei completa o serie de formulare, iar apoi vei copia un portiune de cod in pagina ta, conform indicatiilor date. Acel cod va afisa un mic element grafic (deci, atentie unde il pozitionezi pentru a se incadra in pagina) pe care, daca faci click, intri in pagina cu informatii despre vizitatorii tai.

Precum acest serviciu, exista multe: servicii gratuite pentru un guestbook (“agenda” unde vizitatorii iti pot scrie impresii), forum de discutii, etc. Un serviciu interesant este cel oferit de humanclick.com care te lasa sa iei legatura in mod direct cu vizitatorii tai, atunci cand esti on-line. Ce trebuie sa faci pentru a identifica alte asemenea servicii? Fii atent la paginile pe care le vizitezi: aceste servicii au cate un link (care poate fi text sau o sigla) catre pagina proprie, pagina de unde te poti inscrie si tu pentru un serviciu similar.

Exista si site-uri care iti ofera in mod gratuit posibilitatea de a adauga continut pe site-ul tau: informatii despre timpul probabil, stiri, date financiare, astrologie, etc. Asemenea servicii au aparut si in Romana, trebuie doar cautate cu atentie. Incearca, insa, sa nu abuzezi de aceste elemente furnizate de alte site-uri: in definitiv, incerci sa faci singur un site, nu sa sa pui cap la cap elemente de la altii.

 

Leave a Reply